fredag 20. januar 2017

Sikksakk nr.2

 Moren min ønsket seg strikket skjørt til bursdagen sin. Hun falt helt for mitt sikksakkskjørt og ville gjerne ha et slikt. Det er flott når det kommer strikkeønsker ;)
Og her er hun førnøyd med skjørtet på!

 Dette er det populærer sikksakkskjørtet fra Klompelompe. Jeg har strikket også dette i Sterk fra DSA, du kan se mitt skjørt HER. Jeg har strikket dette skjørtet litt lenger en det som står i oppskriften og det passet perfekt.

Det er ikke lett å ta bilder av en strukturmønster som er strikket med sort garn, men et lite inntrykk får du vel her :)




6 kommentarer:

  1. Bare fantastisk :-))) Sikk-Sakk sjørt er så veldig
    fint. Jeg tror Klompelompen-strikkebok er en ekte skatt. Du er veldig snill å jobbe en slik fin bursdagsgave. Jeg liker :-)
    God helg ønsker Viola
    snø fortsatt her og gå på ski

    SvarSlett
  2. Så koselig å få et strikkeønske fra mor! Et svart sikksakk-skjørt er en utfordring vinters tid med dårlig lys. Det ble veldig fint på! Jeg har faktisk ikke brukt mitt brune i vinter. Det er da så mildt....

    Blir antakelig strikkehelg her. Det er glatt, og snø er det knapt med til og med til fjells. Holder på med traktorgensere til guttene pluss et par prosjekter til.

    Klem

    SvarSlett
  3. Eg liker disse skjørtene. Burde kanskje prøvd meg på et slikt..
    men nå er jeg igang med Valldal koften så den først :-)

    SvarSlett
  4. Så heldig mamma som fekk så fin bursdagsgåve :) Forstår det er eit veldig poulært og godt skjørt.

    SvarSlett
  5. Flott skjørt, det passer jo til nesten alt også. Strukturmønster i svart er håpløst å fotografere, ja. Men vi kan i alle fall skimte det. ;)

    SvarSlett
  6. Så fine skjørt! Jeg strikket det samme, men ble altfor lite for meg, må strikke meg et nytt snart...

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...