mandag 7. april 2014

Kjole

Denne kjolen har jeg holdt på med en stund, siden jul faktisk. Men ikke fordi den var kjedelig å strikke. Det var nok det at det var mye annet som også skulle strikkes og hekles.
Den var fakrisk morsom å strikke og ser ikke bort fra at det blir flere av denne.
 

Den er strikket ovenfra og ned. Og den er strikket på vrangen. Dette er str. 2 år, for at den skal kunne brukes til høsten også har jeg strikket den
 litt lenger en det som står i oppskriften.
Mønsteret er fra Knit for Your kid, et hefte jeg absolutt kan anbefale. Her er det flere greie oppskrifter for barn fra 2 til 6 år. Jeg har strikket med dobbeltråd i Tvinni fra Isager. Og pinne nr.4.
 
Her er et nærbilde av mønsteret, ikke vanskelig i det hele tatt :)
 
 
 


15 kommentarer:

  1. Den er så fin, er på listen min når jeg bare blir ferdig med alt det andre først :)) Hilsen Beth

    SvarSlett
  2. Å så fin! :) Artig mønster :)
    Har ikke hørt om den boken jeg... Hehe kanskje bra??
    Håper du koser deg ikveld :)

    SvarSlett
  3. Lenge siden sist - skammer meg litt. Har hatt alt for mye å gjøre dei siste månedene så har ikke funnet tid til blogging - men har strikket så bør vel finne litt tid til det. Først forsvant kamera, og når det dukket opp så forsvant kabelen som skal til dataen. Alt mulig me må lete etter.

    Men for ein utrolig produksjon du har hatt dei to siste månedene da. Er jo mange mange ting som er blogget siden eg var innom sist. Heilt utrolig flink du er!!!! Skal ikke gå 2 mnd til neste gang eg er innom.

    SvarSlett
  4. Det var en nydelig kjole og for et deilig plagg på ei lita jente.

    SvarSlett
  5. For en søt kjole til en liten prinsesse. Og så må jeg si at du har jammen meg vært produktiv. Har vært å kikket på innleggene under og jeg er imponert :) Flinke du.
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  6. Så fin! Kan brukes til både hverdag og fest :)

    SvarSlett
  7. Kjempesøt :) Du burde forresten gjøre mer enn å drikke kaffe på Kragerø resort. Jeg tok en spa behandling forrige gang jeg var der, og det var noe de absolutt kunne :)

    SvarSlett
  8. Lekker kjole i nydelig farge!

    Ha ei fortsatt fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  9. Nydelig kjole! Jeg er også glad i dette heftet:)

    SvarSlett
  10. Så søt kjolen. Fantastisk har du strikkt, Berit. Jeg elsker :-)
    Herlig er mønsteret og vakker fargen. Dessverre jeg kan kjøpe ikke heftet... her jeg kan kjøpe ikke norsk skrift - ingen bøker og ingen tidsskrifter, det er synd. Jeg må venter på ferie i Norge igjen... eller jeg må bytter med bloggvenner.
    Hva er nest prosjekt din? Jeg strikker jakke med norsk mønster. Glad. Jeg kan strikke ute, vi har 20 grad. Deilig er våren i år.
    Ha en riktig fin uke Berit og klem fra Viola.

    SvarSlett
  11. Wow. For en lekker kjole. Høres komplisert ut da. Strikkes fra vranga? Du er nå superflink da.
    Klem

    SvarSlett
  12. Den var nydeleg i flott farge.

    SvarSlett
  13. Utrolig nydelig :) Og så flott farge du har brukt på garnet!
    Du er utrolig flink <3
    Ønsker deg en fin dag videre :)

    SvarSlett
  14. Så flott!!! Jeg satt akkurat å så på den kjolen:) Og her er den… da må jeg vel bare legge opp til en jeg også?!

    SvarSlett
  15. Så fin kjole du har strikket! Liker både mønster og farge, kjempesøt!! Den blir nok satt stor pris på! :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...