fredag 31. januar 2014

6 elefanter

 En liten jakke til en liten gutt som blir født i april.
Greit for alt som er gjort, nå kan den ligge å vente på eieren :)
 
 Kom over mønsteret HER. Synes elefantene var så søte og midt bak er det et lite hjerte.
Dette er str. 3 - 6 mnd.
Den er strikket i Dale Baby ull på pinner nr. 3.
Knappene er i tre og fra knappelageret mitt.
 
Den er strikket frem og tilbake nedenfra og opp, og med ragland felling blir det ingen montering, genialt. Har allerede en jakke liggende som venter på montering. Må nok ta meg sammen i helgen å få gjort den ferdig.......
 
 
 
 


15 kommentarer:

  1. Utrolig søt er jakken. Herlig elefantenmønsteret og fine farger.
    Fantastisk har du strikkt. Ha en hyggelig kveld og riktig fin helg. Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Den var veldig søt. Ragland er genialt og fint!

    SvarSlett
  3. For en nydelig babyjakke! Mønster på engelsk er et lite tiltak for meg, men det er vel bare å hoppe i det.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. ÅÅÅÅÅ så søt den var, noen ganger ønsker jeg lillegutt (7) var liten igjen - ikke bare fordi det er fortere og mere å strikke til de små, men jeg kan formelig kjenne babylukta som kommer i den jakken :) (Neida jeg er ikke sprø) - Fin helg til deg :)

    SvarSlett
  5. Søt jakke til en heldig mottaker. Er helt enig i at raglanfelling er det beste for å slippe monteringen... ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  6. Så søt jakke! Brunt og blått er så fint sammen. Jeg liker også å strikke uten montering. Større sjangse for at den blir ferdig og ikke haver i en eller annen kurv :))

    SvarSlett
  7. Å, den var flott :) Og med raglan blir det så god passform. Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  8. Kjempefin jakke!! Ja, det er veldig greit med raglandfelling, helt enig med deg! Jeg har ikke dristet meg til å prøve engelske mønster enda...men, skal aldri si aldri! :-)
    God helg til deg!

    SvarSlett
  9. Søt jakke! Jeg kom nylig over denne selv, og den ligger på strikkelista:)

    SvarSlett
  10. Veldig fin jakke - søte elefanter. ;)

    SvarSlett
  11. og gratulerer med dagen Berit ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...