lørdag 30. juli 2011

Flere kluter

Må bare innrømme at jeg var skeptisk til disse strikkede oppvasklutene, Men fant ut at jeg skulle prøve en. Nå er jeg overbevist, det er de beste oppvaskklutene jeg har prøvd :) Så nå har jeg strikket 4 nye så jeg har litt flere å bytte på. Disse er strikket i garn fra Søstrene Grenes De er gode og myke og de kan vaskes på 60 grader.


Jeg legger opp 50 masker med dobbel trå på pinner nr.4.
Jeg bruker et nøste til en klut, da tar jeg en ende fra innsiden av nøstet og en ende fra utsiden og strikker til nøste er brukt opp.
omg.1 strikkes en rett og en vrang.
omg.2 strikkes rett
Gjenta så disse omgangene til nøstet er tomt og fell av.

4 kommentarer:

  1. Ble så fascinert av blomsten =P Men flotte kluter også da, eg har ikkje tålmodighet til slikt...

    SvarSlett
  2. Blomsten er en oppvaskbørste kjøpt på Claes Olson :)

    SvarSlett
  3. Den blomsten var utrolig stilig! Og klutene matchet jo perfekt :) Herlige farger som frisker opp på kjøkkenet!

    SvarSlett
  4. Så smart å gjøre slik med endene da! Virkelig. Så slipper du å bruke to garnnøster på samme kluten :)
    Tusen takk for tipset om å strikke med dobbelt garn. Jeg har kjøpt en hel haug med disse garnene, for jeg hadde tenkt å bruke dem til dette formålet. Men fant dessverre ut at jeg syntes de ble altfor tynne til grytekluter. Men det var riktignok med bare én tråd. Så da skal jeg definitivt teste med to! Tnx!! ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...