onsdag 15. januar 2020

Luer

 Så lenge jeg ikke får en bestilling eller skal strikke noe bestemt i gave skal det ikke kjøpes noe mere garn her i huset. Kan sikkert grave meg ned flere ganger :)
Det er litt gøy også da og gå løs på en pose med en garntype og kanskje ikke ikke gi seg før det er tomt. Det skjedde med posen med Duo fra Sandnes og Dale sitt Lerke da jeg kom over denne lueoppskriften. 6 luer til voksen og 2 til barn.

Denne er strikket i Sterk fra DSA, her har jeg mye garn igjen, men planen er klar den må bare vente litt.
Begge mønsterene er fra Familiens hefte Småstrikk som ble utgitt 19. februar 2019.

Så vil jeg ønske alle et riktig godt nytt strikkeår!
Tusen takk for at du stakk innom





5 kommentarer:

  1. Hei kjære Berit, et riktig godt nytt år for deg og
    dine. Hilsener fra Viola
    Nydelige luer har du strikket. Jeg har bestemt meg
    også - jeg strikker med restegarn - jeg kjøper ikke garn... i det mindest foreløpig :-))
    Kos deg.

    SvarSlett
  2. Nydelige luer i hullstrikk! Så fine farger på dem! Liker den baggy lua også. Jeg har planer om å strikke ei barnelue i hull-strikk, men foreløpig har det blitt med tanken. Ang garnkjøp så er det et stadig tilbakevendende tema. Og garnlageret trenger mer plass. Merkelig! Kjøpte mye på Rauma ullvarefabrikk i høst, og så fikk jeg en stor bærepose til jul.
    Tusen takk for hyggelige kommentarer! Det er så hyggelig å få en hilsen.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så flotte huer i fine fargar, og kjekt å finna ein pose med garn og berre strikka i vei. Kos deg vidare :)

    SvarSlett
  4. Flotte luer i nydelige farger og mønster. Jeg strikket mye mens jeg bodde i Norge, men her i Mauritius trenger en ikke mange ullplagg. Jeg har kjøpeforbud på quiltestoffer i år! ...så får vi se åssen det går! Alltid noe som frister, ikke sant?! :)

    SvarSlett
  5. Så fine luer! Godt å få unna garn som bare ligger men er da masse flott en kjem over som en må ha av garn så tomt vil det nok aldri bli her tror jeg. Jeg strikker nesten aldri men kjøper garn🙈 galskap men....

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...