torsdag 3. september 2015

De beste

 Jeg har heklet litt i det siste og det ble bl.a disse gryteklutene.
De er heklet i vaffelteknik og er vel de beste gryteklutene i bruk, synes i alle fall jeg :)
De blå er heklet i Mor Aase bomullsgarn resten er heklet i garn fra Søstrene Grene på pinne nr. 3 og de ble akkurat passe tykke. De grå er til meg, de blå til bryggerhuset og de to siste er å finne i EPLA butikken min. Noen av de jeg har heklet før kan du se HER.
 
Jeg har tatt utgangspunkt i DENNE oppskriften også denne gangen, men har heklet dem litt bredere.
Jeg la opp 60 masker og da ble de ca. 19 x 19 cm. Rundt kanten har jeg heklet krepsemasker.
 
 
 
 


9 kommentarer:

  1. Det er et flott mønster, veldig pent arbeid, hilsen Beth

    SvarSlett
  2. Lekre grytekluter! Liker så godt de krepsemaskene rundt kanten. Supre grytekluter i bruk, og fine når de bare henger der.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Her var det en fin samling med grytekluter! Det må være et kjekt mønster å hekle, siden det har blitt så mange :)

    SvarSlett
  4. Ja, disse er fine😀. Har hektet noen av dem jeg også. God helg til deg 😄

    SvarSlett
  5. Flotte grytegluter. Man kan bruker alltid.
    Hilsen til deg. Ha fortsatt god søndag. Vi har regn så mye i dag, jeg er innendør, med strikke, lage mat, boken min,
    bloglandia og har bakt... i ovnen er engelsk Scones, jeg bakte første ganger. Vi vil spiser med fløte og jordbærsyltetøy... fin varm :-)) herlig hvis ute kald.
    Kos deg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. Kjempefine grytekluter! Jeg får aldri nok av dem og ser at jeg skal lære meg dette mønsteret :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
  7. Superfine, endelig fant jeg dem igjen! Jeg skumleste på Facebook, tenkte at jeg skulle huske hvem som la dem ut, men så forsvant det gitt... Jeg husket Søstrene Grene og heklenål 3 da... ;)
    Dine er så fine og stramme i fasongen, andre jeg har sett mens jeg har lett ser så slaskete ut.
    Nå blir det grytekluter! :)

    SvarSlett
  8. Helt enig, dette er de beste gryteklutene .
    Syns nesten de blir bedre og bedre etter som tiden går:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...