fredag 17. mars 2017

Løvspretthals

Fire løvspretthalser fra Strikkelisa. Dette var det perfekte arbeid til å få brukt opp litt garn.
Jeg hadde noe pus fra Du store Alpakka liggende så den grå er strikket med det. De andre er strikket i Schulana Mersilca, et garn jeg kjøpte i Riga, det er utrolig mykt og godt og består av 60% silke, 28% ull og 12% cashmere.

Den rosa er strikket på pinner nr 4. Jeg hadde to nøster av hver farge og opplevde her at det ble litt for lite garn, så på den grønne og den blå gikk jeg ned til pinner nr. 3 og de ble helt perfekte.
Den rosa og den i Pus har jeg beholdt selv og brukt dem mye, og de er utrolig deilige :)
Mønsteret finner du HER.






6 kommentarer:

  1. Fine halsar i nydelege fargar :)

    SvarSlett
  2. Bare så fine. Du er så flink. Pent arbeid som vanlig.
    Klem

    SvarSlett
  3. Ja er ikke dette en artig oppskrift! Kjempefine halser du har strikket:)
    Supert prosjekt for å bruke opp litt garn:)

    SvarSlett
  4. Å, så lekre halser :-) Datteren min har strikket noen slike og gitt i gave til venninner; kanskje jeg skulle ønske meg en til bursdagen.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...