onsdag 8. februar 2017

Hettejakke nr.3

 Levi er den tredje gutten i familien som har fått strikket Marius hettejakke til jul.
Den ble stor å god og han kan ha den lenge :)

Denne er som de andre strikket i Smart fra Sandnes, men nå har jeg brukt mønsteret som står i den første Marius boken. Det blir lenge til jeg strikker flere slike jakker (tror jeg), det er ikke like enkelt å sy i glidelås og denne gangen strevde jeg. Når det først ikke vil seg o.s.v. :)
Men ble "nesten" fornøyd til slutt!
HER er en av de andre jeg strikket.



8 kommentarer:

  1. Du altså! Dette er litt av en jobb! Knallfin jakke som jeg tror mottaker ble veldig fornøyd med, ser sånn ut:)

    SvarSlett
  2. Kjempefin jakke, og for ein jobb :) Det ser ut som ein fornøgd gut. Og kjekt at han kan ha den lenge.

    SvarSlett
  3. Kjempeflott, vet du, jeg har aldri sydd glidelås i strikkeplagg ! dine jakker er flotte, klem fra beth

    SvarSlett
  4. Tøff jakke, så flink du er som klarer å sy i glidelås, det har aldri vært min greie!

    SvarSlett
  5. Fantastisk jakken. Herlig mønsteret for gutt.
    Deilig har du laget. Super med hette og glidelås.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. Det ble en veldig fin jakke, og Levi ser så glad og fornøyd ut. Men at det er en utfordring med glidelås i strikk, vet jeg alt om Synes du har klart det bra, selv om det sikkert "kokte" litt mens du holdt på.
    Tipper du har premiert deg selv med noe enklere nå.
    Her har det kommet litt snø, og kuldegradene har vært på plass hele uka. Kjekt å få brukt alle ullklærne som ligger i skapet.

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Glidelåser kan være en utfordring! Men det ser ut som om du fikk det fint til, og det er godt med en jakke med plass til å vokse i.

    SvarSlett
  8. Flott gutt i fin jakke! Du er så flink.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...