onsdag 16. desember 2015

Drømmevevjakke

Da var jeg ferdig! Det var litt tungt på slutten, men er utrolig fornøyd med resultatet.
Jakke i julepresang til min mamma. Hun har ønsket seg jakke lenge, så håper hun faller for denne hun også. Jeg synes den er kjempefin og fletten rundt pynter hele jakken.

Her er fargen på bilde slik den er i virkeligheten. I oppskriften er det anbefalt Hexa og tynn alpakka, men ettersom jeg hadde ganske mye av Odin fra Viking 
liggende gikk jeg for det. 
Jakken min er nok dermed blitt litt tykkere enn originalen.
Mønsteret er laget av Katrine Hammer med bloggen Maskedilla og du finner det HER.

Teknikken som er brukt heter kurvstrikk og her er hva som stod i oppskriften om den teknikken;
Den gamle fletteteknikken er basert på oddetall, slik at en maske kontinuerlig forskyves. Dette gir et vakkert vevet mønster, som fra et gammelt eventyr.....

Jeg er ganske godt i rute til jul, litt småting står igjen.
Koser meg med noe nytt på pinnene inni mellom :)
Ønsker alle en fin førjulstid uten for mye stress!!






 

7 kommentarer:

  1. Fantastisk teknikk vevestrikke... jeg liker veldig.
    Jeg strikkte ikke før. Deilig har du strikkt med
    super hyggelig flettekante. Kjempeflotte jakke.
    Super gave :-))) Jeg strikker siste gave ferdig.
    Ja, jeg er god i gang også og har riktig god julstemmning. Gleder meg... hilsen til deg og førjulsklem fra Viola.

    SvarSlett
  2. Det var litt av en julegave! Så lekkert det var med kurvstrikkstruktur opp mot fletten. Veldig veldig fin jakke :)

    SvarSlett
  3. Litt av en jobb, men lekker ble den! Så snill du er som strikker en slik flott julepresang! Du fortjener absolutt å kose deg med noe nytt etterpå.

    Ønsker deg fine førjulsdager!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så nydelig jakke! Ser og høres ut som litt av en jobb. Det ble jammen flott. Nyt et deilig plagg til deg selv :D

    God helg!

    SvarSlett
  5. Jakken er nydelig. Fletten ble prikken over i-en.
    RIktig god helg!

    SvarSlett
  6. Kjempefin jekke! Kurvstrikken og fletten gjorde virkelig susen.

    God adventslørdag til deg.

    SvarSlett
  7. Så flott jakke til mamma��. Du får kose deg på Levang i jula, i det varme været. Ikke mye som minner om vinter, så jakka blir nok liggende urørt en liten stund��

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...