onsdag 2. mai 2012

Garnslanking

 Har strikket opp litt restegarn og enslige nøster,
det ble 6 Calorimetry.
Fant mønsteret her og etter litt justeringer på pinner og maskeantall, er jeg ganske fornøyd.
Ettersom jeg ikke er noe "luemenneske" er disse et bra alternativ.

Har brukt Alpakka fra Sandnes og div. Dropsgarn som Puno, Merino extra fine og Nepal, og
Alpaca Uld fra Søstrene Grene. Fridtidsgarnet vant jeg i give awayen hos Mitt Hobbyrom, falt for fargene, en herlig miks. Vant også to grønne nøster, men de har jeg planer for nærmere jul :)

I dag skinner solen og man føler at sommeren har kommet, så disse blir nok liggende en stund i kista!

9 kommentarer:

  1. Calorimetrier er flotte hodeplagg, har strikket en del av dem selv;)
    Nyt våren hvis du har den, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Så flittig du er! Fin vest i går og så alle de flotte pannebånda i dag. Jeg er imponert. Vi har også hatt besøk av sommeren i dag, men nå er det bare 5 grader, så her kan nok ikke vinterklærne ryddes bort riktig ennå.

    Ha ei fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  3. Kjempefine! Calorimetrier er jo kjempekjekt å strikke om man har noen "enklinger" i garnbeholdningen :)

    SvarSlett
  4. Så fiiine - og riktig trivelig å se hva give awayen ble til. Gleder meg til å se hva du tryller fram av de grønne :)

    Og tusen takk igjen for alle hyggelige kommentarene du legger igjen hos meg :)

    Klem fra Oslobyen hvor jeg befinner meg akkurat nå ;)

    SvarSlett
  5. Sånne pannebånd er kjekke nå om våren. Det er fortsatt godt å ha noe varmt rundt ørene, men en helt lue kan bli for mye. Fin Calorimetri-samling. :)

    SvarSlett
  6. Hei!
    Så enormt flotte ting du lager!!
    Her er det mye god inspirasjon og hente og man detter ut av håndarbeidsmoduset...
    Jeg kommert garantert til å bruke mye tid inne på den flotte bloggen den nermeste tiden.

    Ønker deg en fortsatt god helg:)

    SvarSlett
  7. så mange fine hårbånd!
    og kjolen over var bare helt nydelig.Satt faktisk og bladde i strikkelystboka i kveld, mye fint der, den lille kjolen også!
    Har strikket en del sånne calorimetri i tynn alpakka.
    Morsom strikk :O) perfekt til rester.
    Fikk noen nøster Alpakkagarn fra Søstrene Grene av mannen i huset for noen uker siden, kunne tenkt meg å prøve garnet på hårbåndene.
    Kunne du tenke deg å røpe maskeantall og tilpasning til det garnet på Calorimetrien?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for koselig kommentar :)
      Jeg la opp 100 masker på pinne nr.4 og strikket til det var 44 masker mellom fellingene, så "snudde" jeg.
      Det blir litt større enn de med tynnere garn, men synes det var greit.
      Lykke til :)

      Slett
    2. Åå, tusen takk for at du ville dele erfaring og maskeantall med meg, kjempesnilt!
      Så bra å finne på noe med det garnet! Gleder meg!
      :o)))

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...