mandag 18. juli 2011

Gardinkappe

Puhh.......da var gardinen ferdig. Vi har pusset opp 1.etg, litt småting står igjen, men det er mest koselige puslejobber. Vi har et stuevindu som trenger en lang gardinkappe og jeg hadde lyst til å gjøre noe litt anderledes. Bestemte meg da for å prøve å strikke en gardin, ville ha den litt rustik, litt grov og et garn som er litt tykkere. Valget falt på Muskat fra Drops, 100% egyptian mercerized bomull. Og med pinner nr4 la jeg i veg og la opp 
 880 masker.

Det gikk greit å strikke, men det ble ikke mange omganger pr.kveld J Mistet litt oversikten over hvor mye garn jeg brukte, men tror det ble sånn ca. 14 nøster.
Den er hengt opp med et rynkebånd jeg sydde på i overkant.
Har brukt
dette mønsteret som utgangspunkt.

Det var litt vanskelig å ta et bra bilde mot lyset. Kameraet har streiket så jeg måtte bruke mobilen.

2 kommentarer:

  1. Er helt målløs og bøyer med helt flatt ned i støvet. For en utrolig jobb du har gjort.

    SvarSlett
  2. Tusen takk, det var litt av en jobb ja, men utrolig gøy :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...